Pages


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday 2 March 2011

non-stop!!!

ari ni dengan rasa berat hati aku bangun dari tidur untk ke kelas.. sebab??? pukoi 8 pagi mid-term law...hehe.. x lah terok sngat aku jawab.. ntah lepas ka tak itu aku x tau lah.. usaha dah usaha.. sekarang ni tinggal nk tawakkal je la.. no ne no ne... dah abis mid-term aku... koi 10... pegi pulak kt pejabat pendaftar pasai nak tanya sapa drebar yang bawak kami p paya pahlawan 3 aribulan... dua tiga ari dah dok tnya... mula2 nak bagi nama drebar... tup2 relax ja cik liyana yang keja kat pendaftar tu cakap " owh.. kami x bleh bgtau nama drebar tu pasai tu personal.. takpa2.. sok drebar bas tu akan call kamu, kalau dia x call kamu cari saya"... alamak!!!.. apa salah bgtau terus.... x payah nk susah tunggu... kami boleh uruskan... tp dia kata dah law keja depa kena wat cam tu aku nak buat camna dah.. tunggu je la esok... dalam koi 11.30 plak ada kelas lagi...masok ja.. kepala dok pkiaq macam2.. boleh la dapat sikit2.. bak kata ustaz aku "kalau x boleh akar, rotan pun jadi lah".. balik pada kelas dalam pukoi 1.. stendet la orang bujang macam aku.. makan nasik bungkus...  lps makan.. semayang dlu apa yang patut, terus masok meeting ragbi, ni suma pasai tournament ari sabtu nih... bla..bla..bla... smpai pkoi 4.. member aku talipon pulak mintak tolong basuh bekas meniaga dia... tak kisah jgk.. aku p tolong...siap abis semua basuh barang2 dia... terus aku balik.. semayang asar... lps tu siap2 terus p training rugbi.. sampai la dekat maghrib... time ni memang dah nak out da.. tapi membayangkan member aku sorang ja yang bukak stall oblong sensorang ditemani pekerja parttime tanpa gaji.... aku balik terus dari training.. mandi sket.. semayang maghrib terus... and than terus p tolong member aku jual oblong burger.. jual punya jual punya jual.... sampai la koi 11.30 p.m...  kes lambat pasai dok menunggu pembantu boss smpai koi 12.00 a.m (malam ni dia ada program parents day with Abdullah Khairi.. ajk pulak kot atas... kes tu yang lambat tu..).. nasib ada bihun goreng lebih yang program td.. dan aku p melantak sat... balik rumah dalam koi 12.30 a.m dah.. sampai2 tu terus aku semayang isya' dengan basuh baju untuk program esok... dalam pukoi 1 stngah a.m waktu antara bangsa baru nak siap... lps tu baru la aku bleh mengadap laptop ni and publish this post.... hehehe... 1 ari non-stop.. tapi ari ni ja la... tiap-tiap ari kalu... boleh sakit jiwa kot.. hahhahaha

p/s-kalau boleh buat banyak keja n mampu menghabiskan keja tu, buat la... tapi nasihat aku kalau boleh cari masa untuk rehat.. badan kita ni bukan robot nak paksa2 buat kerja street ja... take your time for yourself to get some rest and relax.... time keja tu keja ja... jgn time keja nk mengulaq pulak bak kata orang kedah.. time rest tu rest sungguh2... hehehe..

No comments:

Post a Comment